Oavsett i vilken bransch du jobbar i, eller om du har ett stort respektive litet företag, så är profilkläder et utmärkt val för att garantera en bra varumärkesspridning. Profilkläder behöver inte vara hela set eller komplicerade utstyrslar, utan kan enbart röra sig om en enkel men stilfull t-shirt med ditt budskap eller logga. Denna typ av kläder kan göras mer eller mindre avancerade men det vanliga är dock att man gör dem så att de passar alla stilar, kön och ibland även olika åldrar.

Profilkläderna kan nämligen användas för att ges bort som present till kunder och deras familjemedlemmar, eller som en give away till det egna företagets personal som vill få lite uppmärksamhet då och då.

Men hur skapar man då de ultimata profilplaggen som ger ens varumärkesspridning en boost? Detta kan ske på olika plan och med olika budgetar men i slutändan är det viktigt att få ett bra resultat beträffande kvalité, synlighet och spridning. Många tänker inte på kvalitetsaspekten, utan tror att man kan komma lika långt med ett extremlågt pris och en sämre produkt, men synden straffar sig själv, som det heter. Idag förväntar sig både kunder och konkurrenter att företag tillverkar hållbara, miljövänliga och fina produkter, vare sig det gäller profilreklam eller den egna kollektionen.

Varva logga och budskap brukar vara den ideella blandningen på ett profilplagg men det ena behöver inte innebära det andra. En vanlig enkel t-shirt med en klar och tydlig logga kan vara lika effektiv som en färgglad huvtröja med en massa roliga detaljer. Tanken är att plagget ska representera ditt företag och att så många som möjligt ska vilja bära det. När logo och budskap är rätt placerade, när färger matchar varandra och när kvalitén är ett faktum så är det mycket troligt att det får en positiv effekt på ditt varumärke och det var ju målet från allra första stund!